martes, 17 de marzo de 2015

El viatge destruit de Banksy a Barcelona


Viatge destruït. Massa d’hora?. Excés de color?  No! Una interpretació molt afilada de tal com eren en realitat els temples grecs. I les estàtues dòriques i jòniques. I el tarannà dels nostres estimats i poc coneguts, grecs

Incomprensió total. Sí. L’estereotip germànic que encara avui  tenim de la cultura grega, ens impedeix pensar i imaginar de com era de colorista, vitalista  i desbordant  la gent de l’Helade, els fills d’Helena, la cultura del doris.

Res a veure amb el cementiri color blanc i pedrós de l’imaginari que van imposar els intel·lectuals alemanys, volent reconstruir la seva Grècia ideal. Un país imaginat i totalment irreal, inspirat en una Sicília hel·lènica, mitificada i falsa recreada pel fotògraf  Wilhelm von Gloeden  i la seva visió fotogènica i irreal de Taormina; del descobridor de Troia, Heinrich Schliemann; o les al·lucinaons mentals dels arqueolegs prussians en reviure la clàssica i solejada Grècia mediterrània, a l'espai pantanós, gris i plujós del Berlín prebàltic.

Víctima d’aquesta acció de tornar als orígens de la identitat grega, amb tot el seu esplendor de color i punt de bogeria, va ser una acció de la marca Banksy. La maquinaria repressora de l’ajuntament de Barcelona va esborrar, sota el blanc mortuori, tot el colorit d´aquest happening, entre dionisíac i plebé, i com dany col·lateral van esborrar els afixes de la signatura Bansky, i dels seus ratolins, gaudint d’aquesta façana coloreada de l’Escola d’Art de Barcelona

Del seu viatge a Barcelona, ja no queda res d’aquest pintor, autodenominat  Banksy –que vol ser anònim, efímer, radical, però que ara, avui, només es seguit per milers de galeristes - i que va quedar flipat amb aquesta acció colorista a un edifici de la ciutat de Barcelona, per reivindicar el compromís per l’autenticitat clàssica.




No hay comentarios:

Publicar un comentario